دانلود مقاله مدیریت کیفیت

دانلود مقاله مدیریت کیفیت

مشخصات فایل
عنوان: مدیریت کیفیت
فرمت فایل : word( قابل ویرایش)
تعداد صفحات: 88

شما در این مقاله با مطالب مفید و ارزشمندی در مورد مدیریت کیفیت آشنا خواهید شد.

 

بخشی از مقاله مدیریت کیفیت را در ادامه مشاهده خواهید نمود:

مقدمه

در شرایط کنونی ایران اگرچه هنوز به دلیل فزونی تقاضا بر عرضه و ضعف سیستم تولید، شرایط رقابتی سازنده ای بر بازار داخلی حاکم نشده و مشتری هنوز قادر به ایفا نقش تعیین کننده خود در بازار رقابت نمی باشد لیکن صنایع جوان و روبه رشد ما با نگرانی آمیخته به هوشیاری قابل ملاحظه ای به آینده خود می نگرد...

ابعاد کیفیت در بخش دولتی

سرعت: کندی ناشی از فعالیت های دولتی بخاطر اصلاح نشدن فرایندهایی است که روزگاری تدوین شده است و اکنون بدون تغییرات اصلاحی همچنان اجرا می شود...

مدیریت کیفیت فراگیر

فلسفه های جدید درباره کیفیت، زیربنای مفهوم مدیریت کیفیت فراگیر را تشکیل می دهند. برای دسترسی به اهداف این فلسفه ها، درک مفاهیم، زمان حضور و ارائه خدمات و کالا، کیفیت خدمات و کالا و قیمت تمام شده آن ضروری می باشد و توجه به ابعاد مختلف آن مستلزم فهم و اجرا دقیق مدیریت کیفیت فراگیر می باشد...

تعهد

اجرای یک برنامه و از جمله برنامه TQM مستلزم ایجاد باور در بدنه سازمان یعنی کارکنان آن می باشد و این مقبولیت عمدتاً از طریق گفتار یا کردار مدیران حاصل می شود. لذا در چنین فضایی وجود تعهد مدیران در اجرای موفقیت آمیز TQM را دو چندان می کند...

فن گروه اسمی

ابزار فن گروهی با استفاده از سیستم امتیازدهی، مشکلات موجود را طبقه بندی می نماید لذا حادترین معضل دارای بالاترین امتیاز می باشد. در نهایت برخی از نویسندگان معتقدند که TQM بینشی منحصر بفرد برای افزایش میزان اثربخشی سازمان است. بینشی که پایگاه نظری محکمی دارد و در عین حال راهبردی برای بهبود عملکرد سازمانی است که افراد و سازمانها را در کارها هدایت می کند...

طوفان مغزی

 فعالیت گروهی است که هدف آن ایجاد فهرستی از نظریات موضوع مورد بررسی است. هدف استفاده از قدرت خلاقیت افراد گروه برای حل مشکلات می باشد. از ارزیابی نظریات اعضا پرهیز می شود و اغلب با اصلاح، تعدیل و کاهش نظریات در جلسه دنبال می شود...

فرهنگ قوی

فرهنگ قوی مشخص کننده توافق در میان اعضای یک سازمان در اهمیت باورها و ارزشهای فرهنگ است. اگر رضایت و اجماع گسترده در مورد اهمیت آنها وجود داشته باشد آن فرهنگ چسباننده و قوی و اگر توافق، اندک باشد فرهنگ ضعیف است اما فرهنگ های قوی همیشه نقش مثبت ایفا می کنند و گاهی به عنوان عامل بازدارنده مانع ایجاد تغییرات بنیادی و در عین حال ضروری در شرکت می شوند...

فرضیات اساسی

فرضیات اساسی جوهره فرهنگ را تشکیل می دهند، در عمیق ترین سطح فرهنگ و ناخودآگاه کارکنان سازمان قرار دارند و رفتار و واکنشهای آن را به تناسب موقعیتها و شرایط متفاوت سازمانی تعیین می کنند. درست به همان دلیل که از ناخودآگاه افراد سرچشمه می گیرند، به سختی می توان به تبیین آنها پرداخت دشواری بررسی و تشریح فرهنگ سازمانی از همین جا ناشی می شود...

مدیریت فرهنگ سازمانی

مدیریت فرهنگ بطور خلاصه بدان معنی است که آگاهانه کاری را با آن( فرهنگ) انجام دهیم. این موضوع ممکن است شامل تقویت یا تضعیف آن فرهنگ، جامع پذیر نمودن افراد داخل آن، توسعه، محافظت یا تغییر آن شود. به بیان دیگر، مدیریت فرهنگ سازمان را میتوان به مفهوم همسو کردن باورهای مدیریت عالی سازمان( باورهای راهنما) و باورهای مشترک کارکنان سازمان( باورهای روزمره) از طریق اعمال تدابیر ویژه دانست...

ابعاد TQM

نویسندگان و صاحبنظران مختلف، بر مبنای باورها و پیش فرضها و تجربیات شخصی تعاریف متعددی از مفهومTQM ارائه داده اند. این امر کم و بیش در مورد سازمانها و شرکتهایی که TQM را به اجرا درآورده اند مصادق دارد. گوناگونی و کثرت این تعاریف منفرد، بر مشکلات درک و فهم و تجزیه و تحلیل مفهوم TQM و اجرای آن توسط سازمانها و شرکتها می افزاید...

فرهنگ کیفیت

فرهنگ کیفیت بعنوان یک  فرهنگ سازمانی پویا و نگرشی نو به عامل انسانی داشته و بهبود کیفیت را از طریق مشارکت همه جانبه افراد سازمان و توانمندکردن آنان در این راستا جستجو می کند. این فرهنگ با هدف تأمین خشنودی مشتریان بعنوان یک چارچوب نظری چدید که تمامی ابعاد سازمان را تحت تأثیر قرار میدهد شکل گرفته و تأثیر قابل توجهی در بالندگی سازمانها و ایجاد یک اهرم رقابتی توانمند برای آنان دانسته است...

جمع بندی بحث نظری

گفتیم که عامل تعیین کننده در شکل گیری و تنظیم و تحکیم فرهنگ سازمانی اعتقادات، باورها و الگوهای رفتاری مدیران عالی سازمانها بالاخص موسسان آنها می باشد بطوریکه به قول جوران هیچ فعالیت بهبود کیفیت به ثمر نرسیده است مگر آنکه مدیران عالی سازمانها در شکل گیری و هدایت این فعالیتها بطور متعصبانه و مشارکت جویانه حضور فعال داشته اند...

 

 فهرست مطالب مقاله مدیریت کیفیت

  • کلیات و طرح تحقیق
  • مقدمه
  • بیان موضوع و اهمیت آن
  • مقدمه
  • مدیریت کیفیت فراگیر
  • مفهوم کیفیت
  • ابعاد  کیفیت در بخش خصوصی
  • ابعاد کیفیت در بخش دولتی
  • هماهنگی ساختاری
  • مفهوم فراگیر
  • مدیریت کیفیت فراگیر
  • ویژگی های مدیریت کیفیت فراگیر
  • پیشینه TQM
  • تعاریف TQM
  • اصول اساسی درمدیریت  TQM
  • ابزارهای مدیریت کیفیت فراگیر
  • مفروضات TQM
  • اصول تغییر سازمانی در TQM
  • انواع مداخلات سازمانی موردنظر در TQM
  • فرآیند های رفتاری در TQM
  • فرهنگ سازمانی
  • فرهنگ
  • ویژگی ها و کارکرد های اصلی فرهنگ
  • فرهنگ سازمانی
  • تعریف فرهنگ
  • اهمیت تأثیر فرهنگ سازمانی در عملکرد سازمانها
  • فرهنگ قوی
  • نقش مدیران درایجاد تغییر و تحکیم فرهنگ سازمانی
  • لایه ها و سطوح فرهنگ سازمانی
  • نظریه دوبعدی فرهنگ سازمانی( استانلی دیویس)
  • انواع فرهنگ سازمانی
  • مدیریت فرهنگ سازمانی
  • تغییر فرهنگ سازمانی
  • فرآیند تغییر
  • شرایط مساعد برای تغییر فرهنگ
  • نظریه پردازان مدیریت کیفیت فراگیر
  • فرهنگ سازمانی و TQM
  • ابعاد TQM
  • ابعاد فرهنگ
  • فرهنگ کیفیت
  • جمع بندی بحث نظری
  •  منابع


پرداخت اینترنتی - دانلود سریع - اطمینان از خرید

پرداخت هزینه و دریافت فایل

مبلغ قابل پرداخت 5,900 تومان
نمایش لینک دانلود پس از پرداخت هزینه
ایمیل
موبایل
کمک به هزینه درمان بیماران سرطانی
توجه: خرید کمتر از 10,000 تومان مشتری گرامی ، برخی بانک ها از جمله بانک ملت اجازه خرید اینترنتی با مبلغ کمتر از 10000 تومان را نمی دهند باتوجه به قیمت این محصول اگر در پرداخت مشکلی داشتید از کارت سایر بانک ها برای پرداخت استفاده کنید.

درصورتیکه برای خرید اینترنتی نیاز به راهنمایی دارید اینجا کلیک کنید


فایل هایی که پس از پرداخت می توانید دانلود کنید

نام فایلحجم فایل
modiriyat-keyfiyat_1730986_2053.zip59.9k