دانلود تحقیق اصول سرپرستی

مشخصات فایل
عنوان: اصول سرپرستی
فرمت فایل : word( قابل ویرایش)
تعداد صفحات: 132
شما در این تحقیق با مطالب مفید و ارزشمندی در مورد اصول سرپرستی آشنا خواهید شد.
بخشی از تحقیق اصول سرپرستی را در ادامه مشاهده خواهید نمود:
مقدمه
گر چه مديريت به مفهوم كلي آن سابقهاي به قدمت زندگي انسان و حتي بيشتر از آن را دارد، اما آنچه كه به نام دانش مديريت براي مديريت سازمانها و مؤسسات، به خصوص مؤسسات انتفاعي تكامل پيدا كرده است، مربوط به اواخر قرن نوزدهم و عمدتاً قرن بيستم است. تا قبل از قرن بيستم سازمانها در مقياسي كوچك و با استفاده از روشهاي ساده اداره ميشدند و هنوز پيچيدگي امروز خود را پيدا نكرده بودند...
مرجع كنترل درونی:
رهبران اثربخش اعتقاد دارند كه آنان مسبب يا عامل اصلي رخدادها يا رويدادهايي هستند كه برايشان پيش ميآيد. نتايج يك مطالعه نشان داده است كه سرپرستاني كه چنين نگرشي دارند و خود را مسئول يا عامل اصلي حوادث و رويدادهايي ميدانند كه براي آنان پيش ميآيد...
دومين قانون ايجاد رابطه
زماني كه رابطهاي متقاطع است، امكان دارد شخصي كه وضعيت متقاطع به طرف او هست به طرف آن حالت نفساني كه شخص ايجادكنندة رابطة متقاطع در نظر داشته است، برود. او احتمالاً به طرف يك رابطة متقابل موازي از آن حالت نفساني جديد خواهد رفت...
شيوه های نفوذ بر ديگران
استفادة درست و مبتني بر عقل سليم از قدرت تخصصي و ارجاعي ، يكي از پايههاي اعمال نفوذ بر اعضاي گروه است. رهبران علاوه بر اين كه از عقل سليم براي به كارگيري قدرت تخصصي و ارجاعي سود ميبرند، از فنون ديگري نيز براي اعمال نفوذ بر ديگران استفاده ميكنند...
ارتقا :
ميتوان تصميمگيري در زمينة ارتقاي افراد و انتساب آنان به پستها، مشاغل يا درجات شغلي بالاتر، بر اساس نتايج ارزيابي عملكرد شغلي آنان انجام داد. نتايج ارزيابي براي ما مشخص ميسازد كه كدام افراد ميتوانند ارتقا پيدا كنند و كدام افراد واجد شرايط براي ارتقا نيستند...
نظريه چند عاملی بهرهوری در سازمان
هميشه براي مسؤولان، برنامهريزان، كارشناسان نيروي انساني فعال در سازمانهاي كشور و نيز متخصصان علاقهمند به سرنوشت كشور اين سؤال مطرح است كه چگونه ميتوان بهرهوري را در سازمانها افزايش داد؟ چگونه ميتوان بهرهوري نيروي انساني شاغل در سازمانها را به ميزان دلخواه رسانيد؟ چه عواملي باعث ميشود بهرهوري يك نهاد، مؤسسه يا سازمان آموزشي، توليدي، خدماتي، نظامي و… افزايش يا كاهش پيدا كند...
كيفيت كالاها و خدمات :
در اين مقوله ، چگونگي كيفيت كالاها و خدمات كه بر اساس اندازههاي عيني تعيين شده است ، مورد توجه ميباشد. اين اندازهها از تحليل انتظارات مصرف كنندگان و ميزان مرغوبيت كالاها و خدمات ارائه شده توسط سازمان حاصل ميآيد. ضمناً در اين مقوله، چگونگي كيفيت محصولات سازمان در مقايسه با سازمانهاي رقيب، مورد توجه قرار ميگيرد...
ساعات كار متغير
در سالهاي اخير ، مديريت سازمانهاي توليدي در كشورهاي پيشرفتة صنعتي ، فنوني را به كار ميگيرند كه طي آن ساعات كار كاركنان به شيوههاي مختلف تنظيم ميشود. نتايج يكي از تحقيقات كه اخيراً در زمينة 521 سازمان توليدي عظيم در آمريكا انجام گرفته، حاكي از آن است كه 90درصد از اين سازمانها، از برنامه و زمان بندي متغير براي ساعات كار، استفاده ميكنند...
فهرست مطالب تحقیق اصول سرپرستی
- خلاصة تاريخي
- مقدمه
- مكتب كلاسيك
- انگيزة نگارش مديريت علمي
- اصول مديريت علمي
- تعاريف و وظايف مديريت
- رفتار و مهارتهاي رهبران اثربخش
- روابط متقابل
- اولين قانون ايجاد رابطه
- روابط متقابل متقاطع
- دومين قانون ايجاد رابطه
- تحليل رفتار متقابل چيست؟
- تحليل رفتار متقابل در مراكز آموزشي و سازمانها
- تفاوتهاي بين كاربرد درماني و كاربرد آموزشي – سازماني
- شيوههاي نفوذ بر ديگران
- مقياسها و فهرستهاي رفتاري
- مقياسهاي رتبهبندي با تأكيد بر ابعاد رفتاري
- مقياسهاي مشاهدهاي-رفتاري
- سازماندهي زمان
- شيوههاي استفاده از نتايج ارزيابي عملكرد
- پيشنهادات عملي براي بهبود محيط كار
- خلاصه
- نظرية چند عاملي بهرهوري در سازمان
- اهميت بهرهوري در سازمانهاي كشور
- علل كاهش بهرهوري ملي
- اصل اول
- اصل دوم
- اصل سوم
- شيوههاي افزايش بهرهوري
- معيارهاي مربوط به ارزيابي كيفيت نحوة بكارگيري نيروي انساني در سازمان
- شيوههاي طراحي شغل
- ساعات كار متغير
- چهار شرط ارائه شده توسط اشتاينر
- روش قرارداد بستن
- شركت خدمات طراحي و چاپ آيدين
- مقياس خود سنجي «ارتباط اثربخش در سازمان»
- مقياس سنجش مديران در زمينةمدل نظامدار انتخاب و بكارگيري اثربخش نيروي انساني سازمان
- روش نمرهگذاري
- پرسشنامه خاص ارزيابي سبك رهبري شما در سازمان
- روش نمرهگذاري